Hoe marketing automation jouw leven een stuk gemakkelijker maakt

Hulp nodig om hoger in Google te komen? Vul het contactformulier in.

Terwijl je net gewend bent aan de termen ‘SEO’, ‘SEA’ en ‘inbound marketing’, slingert de marketingwereld alweer nieuwe termen erin. Je moet NU iets doen met ‘voice search’ en ‘marketing automation’. Het zweet breekt je uit bij het horen van deze termen en uit paniek doe je maar helemaal niets. Om vervolgens te concluderen dat je alweer een jaar niets hebt gedaan op online vlak, simpelweg omdat je geen flauw idee hebt waar je online mee moet beginnen. In dit artikel ga ik daarom dieper in op marketing automation en hoe het jou gaat helpen (en néé, ik beloof dat ik niet te pas en te onpas ga slingeren met termen zoals ‘lead scoring’, ‘buying journey’ en ‘funneling’). Ik houd het lekker praktisch en concreet, met praktische voorbeelden en een doekje om het zweten te deppen. 

Wat is marketing automation?

Met marketing automation automatiseer je je terugkerende handelingen door middel van online software. Dat kan het automatisch versturen van een e-book zijn tot op basis van gedrg de juiste boodschap sturen naar de juiste persoon, op het juiste moment. 

Hoe start ik met marketing automation?

Oké, maar even terug naar de basis. Je hebt een website of je gaat er binnenkort een lanceren. Als het goed is weet je dan wie je doelgroep is en waar zij zich online bevinden. Op basis daarvan ga je waardevolle informatie delen. Je schrijft artikelen om organisch beter gevonden te worden, hebt een whitepaper gemaakt met waardevolle inzichten en post regelmatig social media berichten waardoor je potentiële klant wakkergeschud wordt. En dan? Dan is het zaak om vervolgens interesse om te zetten in verkeer naar je website of nog een stap verder: contact leggen en overgaan tot een eerste aankoop of offerte-aanvraag. De mogelijkheden die ik hierboven heb genoemd, zijn zaken die veel tijd kosten wanneer je ze niet automatiseert. Handmatig een bestand PDF sturen naar iedereen die je geinteresseerd is in je e-book of een offerte opmaken na aanvraag. 

marketing automation

Marketing automation maakt je leven dus een stuk gemakkelijker. Mijn tip? Breng in kaart welke handelingen je wilt automatiseren. Je bent even bezig met het instellen ervan, maar op de lange termijn levert het flink wat winst op. Wanneer je niet weet waar je moet beginnen, welke software-tools je hiervoor nodig hebt en wat die kosten, dan raad ik je mijn gratis whitepaper (ha! marketing automation!) aan. Je kan ‘m via onderstaand formulier downloaden en je ontvangt ‘m binnen enkele minuten in je mailbox (die garantie kan ik je geven, want er komt geen menselijke handeling aan te pas ;-)). 

aan de slag met marketing automation

Na het lezen van mijn whitepaper overtuigd van de meerwaarde en tijdsbesparing die marketing automation met zich meebrengt? Dan heb je drie opties:

  1. Niets doen en wachten tot de pdf’s zichzelf gaan versturen naar je klanten (maar eigenlijk is dat niet eens een optie)
  2. Zelf aan de slag met marketing automation
  3. Mijn online videocursus volgen waarin stap-voor-stap wordt uitgelegd hoe je hiermee aan de slag gaat.

Aan de slag met marketing automation via mijn cursus 'automatiseren zonder programmeren'

Met de online videocursus ‘automatiseren zonder programmeren’ leer jij stapsgewijs aan de slag te gaan met marketing automation. Volg via deze link eerst de proefles om erachter te komen of deze cursus voor jou geschikt is. Als dank dat je dit artikel helemaal tot het einde hebt gelezen, krijg je van mij een extra kortingscode voor de cursus. Registreer je via deze link en vul in stap 2 de kortingscode H4BVVBBF in. Je krijgt dan 10% extra korting op de cursus.

Deel dit bericht

Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *